Normaali tanssiasento ja liike vakiotansseissa

Oheiset ohjeet kirjoitti 17.5. nimimerkki Tomy tanssi.net:issä. Näissä on pureksittavaa!

* * *

Ohessa yksinkertaiset ohjeet normaalin vakiotanssiasennon löytämiseksi omin voimin.  Eroaa lavojen sylitanssiasennosta.  Asento on laajempi ja avarampi. Sopii liikkuvampiin vuoroihin, kuten hitaaseen valssiin, foxtrottiin tai quickstepiin (hitaampi tai nopeampi foksi).  Samoin ajatuksia yhteisen liikkeen tuottamiseksi.

Mies

1. Laita kämmenet rintakehällesi. Keskisormet koskettavat kevyesti toisiaan.
2. Siirrä kämmenet eteesi noin vaaksan päähän. Aseta ne niin kuin lukisit kirjaa edessäsi.
3. Kierrä vasen käsivartesi ylöspäin niin että kämmen on silmiesi korkeudella. Pidä olkapää ja kyynärpää aloillaan.
4. Kierrä ylävartaloasi (kyljet, hartiat ja kädet) hieman oikealle. Pidä katse suoraan eteenpäin. Kehoosi syntyy pieni kierre ja jännitys oikealle. Molemmat kylkesi ovat aktiivisia. Vasen kylki on hieman edessä. Parisi asettuu hieman keskilinjasi oikealle puolelle.

Nainen

1. Aseta kämmenselät rintakehällesi. Peukalot ja etusormet koskettavat rintakehää ja kämmenet osoittavat alaviistoon.
2. Siirrä kämmenet eteesi noin vaaksan päähän. Aseta ne eteesi niin kuin tutkisit kynsiäsi ja sormuksiasi.
3. Kierrä oikea käsivartesi ylöspäin niin että kämmenselkä on silmiesi korkeudella etuviistossa oikealla. Pidä olkapää ja kyynärpää aloillaan.
4. Kierrä ylävartaloasi (kyljet, hartiat, kädet) hieman oikealle. Siirrä katse vasemman kyynärpääsi osoittamaan suuntaan. Kehoosi syntyy pieni kierre ja jännitys oikealle. Molemmat kylkesi ovat aktiivisia. Vasen kylki on hieman edessä. Parisi asettuu hieman keskilinjasi oikealle puolelle.

Liike – molemmat

1. Liikkuessasi eteenpäin ajattele kuin joku yrittäisi pukata sinulle vauhtia selästä. Pyri vastustamaan tätä liikettä mahdollisimman pitkään imemällä painoasi (vatsaasi) sisään ja vasten selkää. Kun et enää pysty vastustamaan, vapauta painosi ja liiku vahvasti eteenpäin.
2. Liikkuessasi taaksepäin ajattele kuin joku yrittäisi vetää sinua selästä. Pyri vastustamaan tätä liikettä mahdollisimman pitkään ja kuro painosi (vatsasi) sisään ja vasten selkää. Kun et enää pysty vastustamaan, vapauta painosi, liikahda taaksepäin ja odota pariasi. Eteenpäin liikkuva parisi viimeistelee liikkeen. Liiku hänen liikkeensä laajuuden mukaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s