Sulavaa buggia, osa 4/5

Eilen oli Sulavan buggkurssin neljännet treenit.  Pakko sanoa, ettei tuo buggin miehen vapaa askellus tunnu kovin nopeasti kroppaani tarttuvan.  Ymmärrän kyllä ”korvien välilläni” periaatteen, että miehen pitää ilmentää musiikkia vapaalla askelluksellaan, ja ymmärrän baunssin merkityksenkin.  Noiden toteuttaminen yhtäaikaisesti rauhallisen vientikäden kanssa on vain tuhottoman vaikeaa!

Minulla näyttäisi olevan jokin kumma blokki tässä – ei minkäänlaisia vaikeuksia oppia pitkiäkin askel/kuviosarjoja lattareihin, mutta buggissa alakerran ja yläkerran eriaikainen ja -tyylinen työskentely tuntuu tökkivän.  Olen vakuuttunut siitä, että tästä blokista vielä pääsen yli, mutta tällä hetkellä olo on hiukan turhautunut (mutta vain hiukan).

Eilen treenasimme muutamaa uutta kuviota.  Ensimmäinen niistä aiheutti kovasti hämmennystä treeneissä.  Siinä mies ohjaa naisen taka-askeleen jälkeen vasemmalla vientikädellään astumaan sivuaskelilla omalle vasemmalleen.  Hämmennystä tässä aiheutti vientikäsien työskentely sekä askellus, mutta tuo saatiin kuitenkin sujumaan.  Mies voi lähteä mukaan naisen sivuliikkeeseen, jolloin tästä tulee hauska rytmileikittely.  Sivuliikkeen pysäytys esim. oikealla kädellä naisen vasemmasta kyljestä ”stoppi”, ja ohjaus takaisin edestakaiseen liikkeeseen.

Testailimme myös hauskaa ”kiusauskuviota”, jossa mies ohjaa naisen ohitseen ikään kuin mp pyörähdykseen, mutta pysäyttää naisen eteenpäin suuntautuvan liikkeen oikealla kädellään käyttäen naisen oikeaa kättä (jolla nainen normaalisti ponnistaisi mp pyörähdyksen vapaassa viennissä) tähän.  Tässä visen kannalta erittäin tärkeää oli miehen yläkropan voimakas vastaliike vasemmalle samalla kun naisen liike pysäytetään.  Tätä pallottelua käyttäen miehen kropan vastaliikettä ja naisen oikeaa kättä viennissä voi jatkaa pari kertaa ja päättää naisen mp pyörähdykseen.

Lopuksi treenasimme hauskaa, pitkähköä kuviosarjaa:

  • aloitetaan naisen vp pyörähdyksellä ja pysäytys etuaskeleessa, QQQQ
  • sitten nainen taka-askeleeseen, jonka aikana kädenvaihto m O – n V, QQ
  • nainen oikealta ohi ja miehen kohdalla normaali mp pyörähdys, QQQQ
  • naisen taka-askeleen aikana nopea kädenvaihto m V – n V (hyvää päivää -ote), QQ
  • tähän hauska ”kurkkausbreikkikuvio”: miehen vasemman käden voimakas oikealle suuntautuva vienti siten, että nainen kääntyy hiukan yli 1/2 kierrosta vp ja ”kurkkaa” vasemman olkansa yli miestä.  Mies voi tanssia tässä vasemmalla ristiaskeleen etuoikealle ”naisen ohi”.  Tämän voi toistaa musiikista riippuen useampaankin kertaan, SS…SS
  • mies kääntää naiselle selkänsä, ojentaa oikean kätensä taakse ja tanssii naisen edestä shadow-otteessa oikealle niin, että siirtää naisen omalle takavasemmalleen.  Nyt nainen tanssii lähes paikallaan ja mies kiertää naista mp shadow-otteessa
  • lopetus: mies irrottaa oikean kätensä ja ohjaa naisen vasemmallaan vauhdikkaaseen mp pyörähdykseen
Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s